Використання web-квестів на уроках історії як засіб стимулювання навчальної діяльності учнів. Всесвітня історія. 6-8 клас (читати)
Квест-урок: як розробити та де взяти готові зразки
Сучасні освітні інструменти для вчителів (читати)
Хмарні технології
Хмірні сервіси переглянути
7 простих способів зробити кожен урок цікавим та корисним сайт
Створення візуальних та аудіовізуальних медіапродуктів для навчання тут
Паличка-рятівниця: мобільні додатки для педагогів та учнів:
Як оптимізувати навчальний процес та зробити його ще більш цікавим та креативним? Допоможуть мобільні додатки.
Google ClassroomБезкоштовний сервіс для навчальних закладів, некомерційних організацій та користувачів особистих акаунтів Google:
– дає можливість створювати курси, а також призначати й перевіряти завдання;
– економить час, спрощує організацію навчального процесу та комунікацію з учнями чи студентами.
ClassDojoДодаток для педагогів, за допомогою якого можна контролювати поведінку учнів:
– у кожного учня у класі є свій профайл з кількістю балів, які надаються за ті чи інші досягнення або ж згорають через погану поведінку чи запізнення;
– результати кожного учня можуть бачити і їх батьки (після того, як вони отримають запрошення-доступ).
School PlannerЗручна програма для учнів та студентів, яка допоможе оптимізувати робочий процес:
– зручний запис домашніх завдань, матеріалів для іспитів та щоденні повідомлення-нагадування;
– вбудований календар дозволить нічого не забути і не пропустити;
– можливість скласти графік та щоденний розклад, позначаючи заплановані події різними кольорами.
Google ПрезентаціїДодаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:
– створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними одночасно з іншими користувачами;
– працювати навіть без підключення до мережі інтернет;
– додавати коментарі та відповідати на них;
– додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури і так далі;
Зміни зберігаються автоматично, а презентації можна демонструвати на відеозустрічах.
TeacherKit – Class managerДодаток можна порівняти з віртуальним навчальним закладом:
– педагог може створити кілька класів чи груп, у яких проводити заняття (вони позначаються у вигляді дверей з табличками). Для того щоб потрапити до класу, слід зайти у ті чи інші двері;
– у кожному класі – список учнів чи студентів. Додати їх у список можна з допомогою позначки “+”, додати з телефонної книги або сфотографувати та відзначити кожного учня;
– доступні 4 розділи: список учнів чи студентів, інформація про відвідування, поведінку та журнал для контролю успішності;
– є можливість надіслати повідомлення усім учням чи батькам (наприклад, повідомити про батьківські збори чи інше).
NearpodОнлайн-платформа, що дає можливість створювати презентації до своїх занять та ділитися ними з учнями просто під час уроку:
– для отримання доступу до презентації потрібно надіслати учням код, а вони з допомогою мобільних телефонів приєднуються;
– слайди можна листати, задаючи свій темп та даючи учням різноманітні завдання;
– результати можна відслідковувати у режимі реального часу;
Nearpod не залежить від інших додатків, ним можна користуватися з будь-якої платформи (iOs, Android, Windows Phone).
Kahoot!За допомогою цього сервісу можна створювати онлайн-вікторини, тести чи опитування:
– відповідати на питання можна з планшетів, ноутбуків, смартфонів;
– є можливість вставити фото- та віеофрагменти;
– для кожного тесту чи опитування можна встановити час, за який він має бути виконаний;
– за правильні відповіді та оперативність можна нараховувати бали.
Для участі у тестуванні потрібно відкрити сервіс та ввести PIN-код, який надає той, хто створив вікторину чи тест.
Читайте також: УКРАЇНОМОВНІ ЮТЮБ-КАНАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ, БАТЬКІВ ТА ПЕДАГОГІВ
5 онлайн-сервісів для опитування учнів:
Сучасне покоління не уявляє свого життя без усіляких гаджетів. Але чи варто сварити за це дітей, якщо ситуацію можна направити в корисне русло. За порадами Юрія Гайдученка, викладача української мови та літератури Новопечерської школи, зібрали для вас сервіси, що допоможуть швидко опитати весь клас та відслідкувати, як діти засвоюють матеріал.
Цей сайт допоможе провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі. На Kahoot! вчитель може створити опитування з будь-якої теми, однак попередньо йому потрібно зареєструватися.
Запитання тестів відображатимуться лише на вчительському екрані — ноутбуці чи проекторі. А на гаджетах дітей будуть тільки чотири варіанти відповіді, з яких треба обрати правильний.
Викладач може робити опитування яскравими, що подобається дітям: додавати фото, малюнки, відео чи графіку. Також є можливість увімкнути на сайті режим усіляких бонусів, наприклад — додаткові бали за швидкі відповіді. Це перетворить навіть складний іспит на цікаве змагання.
До речі, на сайті вже є багато готових тестів, якими можна скористатися. Вони — англійською мовою.
Поіменні відповіді викладач бачить одразу, а також може скачати результати контрольної у формі таблиці.
Ця програма зручна тим, що для її використання не потрібно, щоб гаджети були в усього класу. Достатньо, щоб смартфон чи планшет мав вчитель.
Схема створення опитування проста: вчителю потрібно завантажити в мобільний додаток запитання з варіантами відповідей і роздрукувати для учнів картки з QR-кодами. Вони вже готові для скачування на сайті.
Кожна картка має персональний номер, тому її легко закріпити за окремою дитиною. Це чотирикутне зображення, де з кожного боку стоїть літера a, b, c чи d. Літери відповідають варіанту відповіді з тесту.
Під час уроку викладач ставить запитання, а діти піднімають вверх свої картки. Треба пояснити учням, що під час опитування слід підняти картку так, щоб правильна, на їх думку, літера була зверху.
Щоб перевірити результати, вчителю достатньо навести свій смартфон на клас — програма відсканує всі результати відразу. Викладач може не розголошувати, хто відстав у тесті, та не ставити оцінок, однак сам матиме повний аналіз того, як клас засвоїв тему.
Це онлайн-конструктор різноманітних навчальних вікторин, тестів та ігор. Його особливість у тому, що на запитання, які завантажив вчитель, учні можуть відповідати як у класі, так і вдома. Тобто немає необхідності, щоб усі діти проходили опитування одночасно. Отож Quizalize можна використовувати і для контрольних робіт, і для домашніх завдань.
Вчитель може зайти в тест зі свого комп’ютера в будь-який момент і подивитися на прогрес усього класу чи окремих учнів.
Учень після кожного запитання і сам бачить, чи правильно відповів та скільки балів отримав за відповідь. При цьому програма враховує швидкість, з якою зреагувала дитина.
Щоб школярі не боялися помилок чи реакції однокласників, кожному учаснику опитування можна дати нікнейм чи умовний номер. Хто є хто — знатиме лише вчитель.
Cервіс для створення та проведення опитувань. Вчитель у кілька кліків може завантажити на сайт одне чи декілька запитань. А потім дає учням посилання з кодом доступу чи можливість сканувати QR-код.
Це може бути, наприклад, тест з історії України з кількома варіантами відповідей. Приміром, у якому році сталася та чи інша подія. А може бути просте опитування, що дає змогу проаналізувати настрій аудиторії. Наприклад: «Чи зрозуміли ви нову тему?»
Вчитель визначає, скільки часу клас має на те, щоб відповісти. А також обирає, у якому вигляді хоче отримати відповіді від аудиторії: просто кількість голосів, процентне співвідношення, діаграма, «хмара слів», графік. Далі учні відповідають зі своїх смартфонів та планшетів.
Важливе уточнення — сервіс не персоніфікований (вчитель не бачить, хто з учнів як відповів). Тому для оцінювання успішності не підійде. Однак може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. А учні відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме.
Це сервіс для створення презентацій, на основі яких можна провести цілий інтерактивний урок або ж просто опитування.
Вчитель робить презентацію на певну тему, а код доступу до неї надсилає учням. Діти можуть відкрити роботу безпосередньо на уроці зі смартфонів, планшетів чи комп’ютерів.
Сайт дає змогу додавати до презентацій не лише фото, відео та графіки, а й запитання. Таким чином, на дітей психологічно не тисне атмосфера опитування. Вони просто переглядають цікавий контент, а заразом обирають правильні відповіді до тестів.
Є також можливість створювати відкриті запитання, тобто такі, де дитині треба записати власний варіант відповіді чи просто висловити свою думку з певного приводу. Або навіть намалювати малюнок замість текстової відповіді.
Вчитель бачить онлайн і відповіді кожного окремо, і загальну ситуацію в класі.
ІНТЕЛЕК-КАРТИ
Сучасні мобільні технології для одночасної взаємодії з учнями всього класу протяг року
Віртуальний урок у реальному часі за допомогою Pear Deck
Інноваційний ресурс Nearpod
Інтернет-ресурси для створення хмар слів власноруч
Що таке хмара слів
Хмара слів (хмара тегів, або зважений список) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.
Залучення цього методу доречне на уроках з будь-якої навчальної дисципліни. Наприклад, на уроках фізики, хімії чи математики за допомогою такої демонстрації можна робити термінологічні чи формалізовані добірки з теми. На уроках літератури, історії чи географії можна відобразити імена видатних постатей, які жили у певний час. На заняттях з мов у такий спосіб можна візуалізувати приклади слів за певним правилом, слова-виключення тощо.
Хмару слів можна легко згенерувати власноруч з використанням спеціальних програм.
1. Word It Out
Word It Out – безкоштовний англомовний сервіс для створення хмар слів, який є одним з найпростіших і зручних у використанні.
Якщо ваша англійська недосконала, у браузері Google Chrome можна налаштувати автоматичний переклад сторінки, будь-якою зручною для вас мовою.
Хто розробник
Сервіс WordItOut був створений спеціалістами компанії Enideo з Великої Британії.
Приклад хмари слів-винятків до правил правопису подвоєння приголосних у словах іншомовного походження в українській мові (створено за допомогою Word It Out)
Ключові переваги Word It Out:
- сервіс є безкоштовним та не потребує реєстрації на сайті;
- кириличні шрифти не спотворюются при відображенні;
- можливість обрати на власний смак 2 кольори, в яких буде показано текст та фон;
- наявність функції обирання орієнтації сторінки та співвідношення сторін зображення;
- можливість виключати короткі слова із хмари;
- наявність кнопки випадкових налаштувань, завдяки якій можна генерувати різні варіанти відображення тексту;
- вільний доступ до скачування власноруч створеної хмари чи її поширення за допомогою посилання.
2. Word Cloud Generation
Word Cloud Generation – англомовний сервіс для створення тегових хмар, який має найбільш зручну інтуїтивно зрозумілу навігацію.
Хто розробник
Сервіс було створено лондонським програмістом, спеціалістом зі створення візуалізацій Джейсоном Девісом у 2004 році.
Ключові переваги Word Cloud Generation:
- інтуїтивно зрозуміла навігація сервісом;
- можливість вибору кількості слів, їх величини та кута положення;
- можливість зміни шрифтів (однак їх назву треба вводити вручну);
- створену власноруч хмару слів можна роздрукувати безкоштовно у растровому та векторному форматах без реєстрації на сайті.
3. Word Art (Tagul)
Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми. Однак недоліком цієї програми є певне спотворення шрифтів при відображенні кирилиці.
Хто розробник
WordArt – програма, яка була створена у 2009 році під назвою Tagul та перейменована у 2017 році.
Ключові можливості сервісу WordArt
Ключові переваги Word Art:
- для створення хмари текст можна або додати вручну, або за вказаним посиланням;
- розширені налаштування дозволяють змінювати у відображенні хмари ряд параметрів (основну форму, добирати
- комбінацію з 8 кольорів, шрифти, орієнтування слів, колір фону тощо);
- можливість відображення певних слів виключно обраним кольором;
- безкоштовне скачування зображень у форматі jpg чи png (скачування векторного зображення платне).
До Бібліотеки освітнього проекту «На Урок» наші колеги постійно додають корисні матеріали. За посиланням Ви можете знайти відеопрезентацію з демонстрацією, як створити хмару слів онлайн за допомогою сервісу WordArt.
Приклад хмари слів до уроку географії за темою «Номенклатура Індійського океану»
4. Wordcloud.pro
Wordcloud.pro – російськомовний слово-генератор, що дозволяє створювати яскраві хмари певних форм (з використанням базових шаблонів чи авторські).
Програма має безкоштовну версію з базовими можливості та платну версію pro.
Хто розробник
Wordcloud.pro – сервіс, що створений російськими спеціалістами у 2015 році.
Інтерфейс Wordcloud.pro
Ключові переваги Wordcloud.pro:
- наявність російсько- та англомовного інтерфейсів програми;
- легка зрозуміла навігація сайтом;
- створення власної хмари слів у 3 кроки;
- наявна бібліотека базових шаблонів у 2-3 кольорах.
Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення. Це, у свою чергу, сприяє переосмисленню та систематизації навчального матеріалу. До того ж, використання різних кольорів, шрифтів та форм хмар дозволить учням швидше опанувати новий матеріал завдяки активному залученню зорової пам'яті.
Інтернет-ресурси для створення інфографіки до уроку перейти
Хватит "мутузить" учителя
Оказывается, те проблемы, с которыми мы начали сталкиваться в последнее время, в США уже укоренились. Там эти проблемы не просто осложняют профессиональную деятельность учителя, а служат причиной отказа педагогов от оной. Помещаю здесь статью Рона Кларка, занявшую второе место среди статей, наиболее часто пересылаемой друг другу пользователями Facebook . Рон Кларк - американский преподаватель и журналист, колумнист CNN.
Что учителя действительно хотят сказать родителям
Рон Кларк признан «Американским учителем года» (премия Диснея). Кроме того, он – призер премии Опры Уинфри «Феноменальный человек», основатель «Академии Рона Кларка», которую посещают преподаватели из всех стран мира.
Этим летом я познакомился с директором школы – женщиной, которая в предыдущем учебном году была признана «Администратором года» в своем штате. Ее любили и уважали все окружающие, однако она приняла решение уйти из профессии. Я удивился: «Как Вы можете так поступить?». Она ответила жестко: «Если бы мне предложили возглавить школу для сирот, я бы согласилась, но я не хочу иметь дел с родителями».
К сожалению, это утверждение встречается мне все чаще и чаще. Сейчас учитель после окончания университета работает по специальности примерно четыре с половиной года, и многие отмечают проблемы с родителями среди причин, побудивших их прекратить преподавание. Эта информация не под замком, и чем больше негатива учителя получают от родителей, тем сложнее школам нанять на работу лучших выпускников колледжей.
Рон Кларк признан «Американским учителем года» (премия Диснея). Кроме того, он – призер премии Опры Уинфри «Феноменальный человек», основатель «Академии Рона Кларка», которую посещают преподаватели из всех стран мира.
Этим летом я познакомился с директором школы – женщиной, которая в предыдущем учебном году была признана «Администратором года» в своем штате. Ее любили и уважали все окружающие, однако она приняла решение уйти из профессии. Я удивился: «Как Вы можете так поступить?». Она ответила жестко: «Если бы мне предложили возглавить школу для сирот, я бы согласилась, но я не хочу иметь дел с родителями».
К сожалению, это утверждение встречается мне все чаще и чаще. Сейчас учитель после окончания университета работает по специальности примерно четыре с половиной года, и многие отмечают проблемы с родителями среди причин, побудивших их прекратить преподавание. Эта информация не под замком, и чем больше негатива учителя получают от родителей, тем сложнее школам нанять на работу лучших выпускников колледжей.
Что же надо родителям знать об учителях?
В первую очередь, мы – преподаватели, а не няньки. Мы – образованные профессионалы, работающие с детьми изо дня в день и зачастую видящие их в другом свете, нежели вы. Если мы даем вам совет, не отметайте его с возмущением, а обдумайте столь же тщательно, как рекомендацию врача или юриста.
Верьте нам. Каждый раз, говоря родителям о проблемах с поведением их ребенка, чувствую, как вздыбливается шерсть – они уже готовы оправдывать и защищать свое дитя. Моя «любимая мозоль»: рассказываю маме что-либо неприглядное о ее ребенке, она оборачивается к нему и спрашивает: «Это правда?». Да, это правда. Я вам это только что сказал. И, пожалуйста, не спрашивайте, может ли это подтвердить кто-нибудь из одноклассников, или присутствовал ли другой учитель при этом. Такая ситуация лишь расстраивает учителя и ослабляет узы партнерства между ним и родителями.
Прекратите искать оправдания
Если же вы действительно хотите помочь своему ребенку стать успешным, прекратите выдумывать оправдания для него. Как-то я разговаривал с мамой и ее сыном о списке литературы на лето. Он сказал мне, что еще и не начинал, на что я ему сообщил, что очень расстроен, ведь до начала занятий осталось всего две недели. Мама ученика встряла в разговор, объяснив, что для них это было тяжелое лето из-за семейных проблем, которые их семья претерпела в июле. Искренне посочувствовав, обратил внимание, что список литературы был дан в мае. На это женщина быстро ответила, что она дала своему ребенку немного «свободного времени» перед возвращением к учебе и, в результате, нет вины мальчика в том, что работа не сделана.
Почувствуйте мою боль
Некоторые родители используют оправдания вне зависимости от ситуации, воспитывая детей, так же использующих отговорки и не имеющих ни малейшей тяги к труду. Если не хотите видеть своего ребенка в возрасте 25 лет без работы, сидящим дома на диване с чипсами, прекратите искать оправдания, почему он не успешен. Лучше сконцентрируйтесь на поиске решений.
Будьте партнерами, а не обвинителями
Родители, хочу вам сказать: нет ничего страшного в том, что у ребенка иногда бывают проблемы. Это выстраивает характер и дает жизненные уроки. Мы, учителя, притесняемся родителями, которые защищают своих детей от таких уроков. Называем их «родительский спецназ» – они готовы сразу же спасать своих детей, только что-то пошло не так. Если ученик справился с заданием на 79 баллов из 100, он получит то, что заслуживает. Не ищите встреч со мной с целью выторговать 80 баллов. Несмотря ни на что, будет 79.
Возможно, это сложно принять, однако не всегда существует прямая связь между всеми «пятерками» и реальным качеством обучения. Очень часто именно плохие учителя ставят большое количество хороших оценок, поскольку знают, что их никто не будет «доставать». Родители будут рады: «У ребенка прекрасный наставник! У него постоянные пятерки!».
Ух ты! Поздравляю. Если честно, от хорошего учителя легче дождаться более низких оценок, поскольку он ориентируется на более высокие ожидания. Однако когда ваш ребенок получает низкие оценки, очень хочется кому-то пожаловаться, причем, желательно, сразу директору школы.
Пожалуйста, остановитесь, сделайте глубокий вдох и оцените всю ситуацию. Перед тем как оспаривать оценки, которые «поставил» учитель, подумайте, что ребенок их «заслужил».
И, пожалуйста, будьте партнером, а не обвинителем. Я поймал ученика на списывании, и родители школьника грозили мне вызовом адвоката, поскольку я назвал его преступником. Знаю, следующая фраза прозвучит безумно, но я слышу от директоров школ по всей стране, что все чаще и чаще адвокат составляет компанию родителям во время визита к директору из-за ребенка.
Учителя над пропастью
Искренне жаль тех учителей и администраторов, чьи руки сейчас полностью связаны. Мы постоянно живем, страшась возможных последствий. Ходим по нитке, натянутой над образовательной пропастью, не имея возможности быть честными и говорить то, что думаем. Малейшая оплошность, расслабленность – и все, катастрофа.
Моя мама рассказала мне о школьнике, изрисовавшем свое лицо несмываемым маркером. Учительница постаралась стереть эти «художества» мокрой тканью, из-за чего оставила красный след на щеке ребенка. Родители обратились в СМИ, и преподаватель потеряла работу. Мама возмущенно спросила: «Неужели эта женщина могла так поступить?». Меня будто ударили под дых.
Признаться, я бы тоже постарался смыть маркер таким образом. Сумасшествием будет даже задумываться над возможностью потерять работу из-за такой мелочи. Почему же кто-то может после этого захотеть стать преподавателем? Если учителя будут чувствовать себя неуверенно и испуганно, это будет «обворовывать» школы и лишать их возможности привлечь на работу талантливых и профессиональных специалистов.
В конце концов, выходите из негативных ситуаций профессионально.
Если ваш ребенок рассказал вам, что в школе произошло что-то, касающееся вас и вашей семьи, договоритесь о встрече с учителем и скажите: «Хочу рассказать Вам о том, что, по словам ребенка, произошло в классе. Я знаю, дети зачастую склонны преувеличивать, а у большинства ситуаций есть две стороны. Надеюсь, Вы сможете пролить для меня свет на обстоятельства». Если же вы остались недовольны результатом, поговорите с директором. Тем не менее, никогда не говорите плохо о преподавателе при ребенке. Он будет знать, что вы не уважаете учителя, соответственно, и сам не будет его уважать, что приведет к целой связке проблем в дальнейшем.
Мы знаем, что вы любите своих детей. Мы тоже их любим, поверьте. Лишь просим, а в последнее время – умоляем, доверять, поддерживать и работать с нами, а не назло нам. Мы хотим иметь возможность повернуться к вам спиной, получать от вас заслуженное уважение. Похвалите нас, дайте почувствовать себя нужными и ценными, и мы будем с умноженной силой работать над тем, чтобы дать вашим детям лучшее образование.
Это – мое учительское обещание, данное вам.
Немає коментарів:
Дописати коментар